Kritické myšlení ve studiu MBA/DBA – klíčová dovednost každého studenta
V tomto článku se po odmlce opět věnuji svým zkušenostem z hodnocení seminárních a dizertačních prací studentů.
Přečíst celý článekV tomto článku se po odmlce opět věnuji svým zkušenostem z hodnocení seminárních a dizertačních prací studentů.
Nový rok přináší nové výzvy, nové příležitosti a možnost posunout se ve své kariéře na vyšší úroveň. Pokud chcete udělat skutečný krok vpřed, je ideální čas přihlásit se na některý z našich prestižních MBA programů na European Business School SE.
Nezlomnost, odolnost a schopnost zvládat tlak – vlastnosti, které moderní doba vyžaduje od manažerů. Jenže co když je „nervy ze železa“ paradoxně odříznou od vlastního života? Pojďme se podívat na stinné stránky neustálého výkonu a hledat cestu zpět k rovnováze.
„Kultura si dá strategii k snídani“ („Culture eats strategy for breakfast“) - to je citát, připisovaný manažerskému mudrci Peterovi Druckerovi. Jak však píše konzultant Michael Reidy v článku pro Interacion Associates [1], náleží spíše dvěma manažerům – bývalému prezidentovi Ford America Marku Fieldsovi a bývalému CEO firmy Merck Richardu Clarkovi. Podstatné je však poselství.
Je zde třetí pokračování poznámek k umělé inteligenci a jejímu využití ve prospěch strategie a strategického řízení. Po úvodních poznámkách jsem se zabýval výhodami a přínosy. Nyní je na řadě druhá strana mince - otazníky a rizika dalšího vývoje. K tomu samozřejmě nemám žádnou věšteckou kouli, ale považuji téma topící se v opojném mlžném oparu všeobecného nadšení z AI za vyzývavé, opodstatněné a důležité.
V minulém článku jsem zmiňoval některé poznámky k využití umělé inteligence ve strategii v kontextu tacitních a explicitních znalostí, modelu strategického řízení a vnímání dalších perspektiv. K nim směřuje tento článek.
Po několika článcích (a webinářích), které jsem věnoval fenoménu prospívání, štěstí a také silným stránkám se vracím opět ke strategickému řízení (jakožto předmětu, kterému se věnuji ve vztahu ke studentům EBS a ÚPPV). Jsem konzervativní člověk, takže jsem (zatím?) nikdy nenapsal článek s pomocí AI. Ani nevím, zda a jak může AI pozitivně ovlivnit lidské prospívání a štěstí. Je však jisté, že Ai ovlivňuje, a bude ovlivňovat proces strategického řízení, a to v mnoha aspektech a perspektivách.
Finanční zdraví a prospívání charakterizuje řada parametrů, které známe pod zkratkami EBIT, EBITDA, EVA apod. Ve strategickém managementu zmiňuji jako svůj oblíbený koncept BSC, který představuje strategii jako hypotézu příčin a důsledků v cestě za spokojeností zainteresovaných stran a finančním zdravím.
Marcus Buckingham je jeden z autorů, který stál u zrodu „vlny“ opírající se o silné stránky a dlouhodobě se tomuto tématu („strengths-based“ přístup) věnuje. Jako jeden z prvních „odhalil“ tři prolínající se vlny, které přístup založený na silných stránkách formovaly a ovlivnily (Buckingham 2005, 2007, 2008, 2011). Dobře se to hodí ke shrnutí základů a tomu, co zaznělo na mém webináři Leadership založený na silných stránkách 25.4.2024.
V 1. dílu tohoto článku jsem zmiňoval, kde podle studií faktory štěstí a pohody nehledat a také dva z hlavních faktorů „druhé strany mince“, co ukazují vědecké výzkumy, že ke štěstí vede
Ceny studijních programů uvedené na webu jsou konečné.