Obecně o modulu:
Tento modul si klade za cíl přinést ucelený pohled na veškeré oblasti související s přípravou komunikačních strategií, vymezit základní pojmy marketingové komunikace, definovat typy komunikačních kanálů, poodhalit funkce public relations, nastínit základy mediálního plánování a seznámit účastníky se současnými trendy v marketingové komunikaci, zejména dle zahraničních vzorů. Tématicky je modul přizpůsoben profilaci činností marketingového manažera, brand manažera a dalších vedoucích pracovníků v segmentu marketingové komunikace.
Cíl modulu:
Výstupní znalosti a dovednosti absolventa modulu: Absolvent tohoto modulu bude schopen:
- orientovat se v hlubší terminologii marketingové komunikace
- sestavit strategii komunikačního mixu, plánovat a stanovovat komunikační cíle, definovat faktory ovlivňující strategii
- určit hlavní komunikační kanály pro strategickou komunikaci v daném segmentu, optimalizovat je a měřit
- analyzovat cílové publikum v kontextu marketingového a komunikačního mixu, zjišťovat a vyhodnocovat zpětnou vazbu, posuzovat chování spotřebitelů
- rozhodova o komunikačním (reklamním) rozpočtu a aplikovat metody jeho výpočtu
- vnímat odlišnosti komerčního a politického marketingu, public relations a public affairs, posuzovat rozdíly mezi tradičními a novými metodami marketingové komunikace
- připravit mediální plán, efektivně vybírat média, uvažovat strategicky nad jednotlivými kanály
- uvažovat nad funkcí společenské odpovědnosti firem v širších souvislostech marketingové komunikace
Obsah modulu:
- Integrovaná marketingová komunikace
- Co je komunikační proces
- Cílové publikum a rozhodovací proces
- Strategické plánování komunikačních cílů
- Komunikační mix
- Úloha sdělení v komunikačním mixu
- Komunikační kanály v marketingové komunikaci
- Získávání zpětné vazby a její vyhodnocování
- Rozpočet komunikační kampaně
- Komunikační strategie
- Využití nových médií v procesu komunikace značky
- Reklama a reklamní strategie
- Mediální plánování
- Podpora prodeje
- Společenská odpovědnost firem a marketingová komunikace
- Faktory ovlivňující marketingovou komunikaci v nadnárodních (mezinárodních) firmách
- Public Relations
- Customer Relationship Management
- Direct marketing, newsletter a problematika spamu
- Úloha sponzoringu v marketingové komunikaci
